...

Socialna klavzula oziroma razvezni pogoj

Socialna klavzula oziroma razvezni pogoj je urejen v Zakonu o javnem naročanju (v nadaljevanju ZJN-3). Namen socialne klavzule je družbena odgovornost naročnikov, ki z upoštevanjem socialne klavzule lahko dosežejo pozitivne učinke na možnost zaposlitve mladih in starejših, enakost spolov, pa tudi omeji socialni »dumping«.

O javnih naročili smo na našem portalu, napisali kar nekaj prispevkov, ki si jih lahko preberete tukaj.

Na portalu vam nudimo celovito podporo pri izvedbi javnih in evidenčnih naročil, nudimo vam pravno svetovanja s področja javnega naročanja, pomagamo vam tudi pri pripravi internih pravilnikov

Kako socialno klavzulo določa direktiva EU?

Direktiva 2014/24/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 26. februarja 2014 o javnem naročanju in razveljavitvi Direktive 2004/18/ES (v nadaljevanju direktiva) že v samih načelih določa, da države članice z ustreznimi ukrepi zagotovijo, da gospodarski subjekti pri izvajanju javnih naročil izpolnjujejo veljavne obveznosti na področju okoljskega, socialnega in delovnega prava, ki so določene v pravu Unije, nacionalnem pravu, kolektivnih pogodbah ali predpisih mednarodnega okoljskega, socialnega in delovnega prava, naštetih v Prilogi X.

Z navedenim načelom je direktiva državam članicam dala pooblastilo, da uredijo to področje na način, da bodo izvajalci javnih naročil skozi celoten postopek izvajanje javnih naročil izpolnjevali med drugim tudi socialne in delovne zahteve. Zakonodajalec je v Sloveniji socialno klavzulo uredil na način, da naročnik:

  • v razpisni dokumentaciji zahteva izpolnjevanje določenih pogojev,
  • iz postopka javnega naročanja izloži izvajalce, ki ne spoštujejo delovnih predpisov in
  • z vključitvijo razveznega pogoja v pogodbo in okvirni sporazum z namenom zagotavljanja socialnega vidika skozi celotno obdobje izvajanja pogodbe ali okvirnega sporazuma.

Na portalu vam nudimo celovito podporo pri izvedbi javnih in evidenčnih naročil, nudimo vam pravno svetovanja s področja javnega naročanja, pomagamo vam tudi pri pripravi internih pravilnikov.

Kako socialno klavzulo ureja ZJN-3?

ZJN-3 socialno klavzulo oziroma razvezni pogoj ureja v 67. in 67.a členu. Naročnik mora v pogodbo obvezno vključiti razvezni pogoj, kot izhaja iz tretje alineje četrtega odstavka 67. člena ZJN3. Pri tem je treba poudariti, da ta razvezni pogoj velja za vse primere javnega naročanja, razen za tiste, kjer je predmet javnega naročila storitev, navedenih v 67.a členu. V primeru 67.a člena je razvezni pogoj drugačen in posebej urejen, vendar prav tako obvezen. Določbe o razveznem pogoju na podlagi 67. člena ZJN-3 se uporabijo le, če je naročnik seznanjen s katero od relevantnih okoliščin, naročniku okoliščin ni treba periodično samoiniciativno preverjati.

ZJN-3 v 67. členu določa, da se razvezni pogoj uresniči oziroma pogodba preneha veljati:

  • če je naročnik seznanjen, da je sodišče s pravnomočno odločitvijo ugotovilo kršitev delovne, okoljske ali socialne zakonodaje s strani izvajalca pogodbe o izvedbi javnega naročila ali njegovega podizvajalca, ali
  • če je naročnik seznanjen, da je pristojni državni organ pri izvajalcu pogodbe ali njegovem podizvajalcu v času izvajanja pogodbe ugotovil najmanj dve kršitvi v zvezi s plačilom za delo, delovnim časom, počitki, opravljanjem dela na podlagi pogodb civilnega prava kljub obstoju elementov delovnega razmerja ali v zvezi z zaposlovanjem na črno in za kateri mu je bila s pravnomočno odločitvijo ali več pravnomočnimi odločitvami izrečena globa za prekršek.

Pravno svetovanje

Contact Form Demo

ZJN-3 nadalje določa, da v primeru, ko se naročnik s kršitvijo mora ta o tem obvestiti izvajalca v desetih dneh. Izvajalec lahko v roku, ki ga določi naročnik, ki pa ne sme biti daljši kot 15 dni, predloži dokaze, da je sprejel zadostne ukrepe, s katerimi lahko dokaže svojo zanesljivost kljub obstoju kršitev.

Če obstaja kršitev pri podizvajalcu, lahko izvajalec v istem roku predloži dokaze, da je podizvajalec sprejel zadostne ukrepe, s katerimi lahko dokaže svojo zanesljivost kljub obstoju kršitev.

Če izvajalec ni predložil dokazov za podizvajalca, ali če jih je, pa naročnik oceni, da ti ukrepi ne zadoščajo, lahko izvajalec zamenja podizvajalca v roku, ki ga določi naročnik in ne sme biti daljši od 15 dni v skladu s 94. členom tega zakona, ali sam prevzame del, ki ga je oddal v podizvajanje temu podizvajalcu, če ta zamenjava ali prevzem ne pomeni bistvene spremembe pogodbe.

Če izvajalec ni predložil dokazov zase ali za podizvajalca, ali če jih je, pa naročnik oceni, da ti ukrepi ne zadoščajo, ali če izvajalec ne prevzame del sam ali predlaga novega podizvajalca ali če naročnik v skladu s 94. členom tega zakona pravočasno predlaganega novega podizvajalca zavrne, se razvezni pogoj uresniči pod pogojem, da je od seznanitve naročnika s kršitvijo in do izteka veljavnosti pogodbe še najmanj šest mesecev.

Ne glede na prejšnji stavek se pogodba za izvedbo javnega naročila gradnje ne razveže, če bi razveza pogodbe naročniku povzročila nesorazmerne stroške ali bistvene težave pri nemoteni izvedbi gradnje ali nesorazmerno časovno zamudo in pod pogojem, da naročnik izvajalca najkasneje v 20 dneh od seznanitve s kršitvijo obvesti, da, se pogodba ne razveže.

V primeru izpolnitve razveznega pogoja se šteje, da je pogodba razvezana z dnem sklenitve nove pogodbe o izvedbi javnega naročila, naročnik pa mora nov postopek oddaje javnega naročila začeti nemudoma, vendar najkasneje v 60 dneh od seznanitve s kršitvijo. Če naročnik v tem roku ne začne novega postopka javnega naročila, se šteje, da je pogodba razvezana šestdeseti dan od seznanitve s kršitvijo.

Na portalu vam nudimo celovito podporo pri izvedbi javnih in evidenčnih naročil, nudimo vam pravno svetovanja s področja javnega naročanja, pomagamo vam tudi pri pripravi internih pravilnikov

Naročnik je dolžan razdreti pogodbo oziroma okvirni sporazum z izvajalcem javnega naročila, če ugotovi, da je:

  • izvajalcu ali podizvajalcu sodišče s pravnomočno odločitvijo ugotovilo kršitev delovne, okoljske ali socialne zakonodaje ali
  • prekrškovni organ izvajalcu ali podizvajalcu izdal pravnomočno odločbo zaradi najmanj dve kršitvi v zvezi s plačilom za delo, delovnim časom, počitki, opravljanjem dela na podlagi pogodb civilnega prava namesto pogodbe o zaposlitvi ali zaradi zaposlovanja na črno.

Naročnik mora dati izvajalcu možnost popravljalnih ukrepov, in sicer ga mora v roku 10 dni obvestiti o ugotovljenih kršitvah in mu dati vsaj 15 dni časa, da predloži dokumente, s katerimi dokaže, da je nepravilnosti odpravil.

Na portalu vam nudimo celovito podporo pri izvedbi javnih in evidenčnih naročil, nudimo vam pravno svetovanja s področja javnega naročanja, pomagamo vam tudi pri pripravi internih pravilnikov.

ZJN-3 za storitve s CPV kodami:

  • 50700000-2 – Storitve popravila in vzdrževanja inštalacij pri gradnjah;
  • 50710000-5 – Storitve popravila in vzdrževanja električnih in strojnih inštalacij pri gradnjah;
  • 50711000-2 – Storitve popravila in vzdrževanja električnih inštalacij pri gradnjah;
  • 50712000-9 – Storitve popravila in vzdrževanja strojnih inštalacij pri gradnjah;
  • 50720000-8 – Storitve popravila in vzdrževanja centralnega ogrevanja;
  • 50721000-5 – Obratovanje ogrevalnih naprav;
  • 50730000-1 – Storitve popravila in vzdrževanja hladilnih skupin;
  • 50740000-4 – Storitve popravila in vzdrževanja premičnih stopnic;
  • 50750000-7 – Storitve vzdrževanja dvigal;
  • 50760000-0 – Popravilo in vzdrževanje javnih stranišč;
  • 55300000-3 – Storitve restavracij in postrežbe;
  • 55310000-6 – Storitve strežbe v restavracijah;
  • 55311000-3 – Storitve strežbe v restavracijah zaprtega tipa;
  • 55312000-0 – Storitve strežbe v javnih restavracijah;
  • 55320000-9 – Storitve serviranja obrokov;
  • 55321000-6 – Storitve priprave obrokov;
  • 55322000-3 – Storitve kuhanja obrokov;
  • 55330000-2 – Storitve samopostrežnih restavracij v tovarnah, šolah itd.;
  • 55400000-4 – Storitve postrežbe pijač;
  • 55410000-7 – Storitve točilnic;
  • 55500000-5 – Storitve menz ter storitve priprave in dostave hrane;
  • 55510000-8 – Storitve menz;
  • 55511000-5 – Storitve menz in drugih samopostrežnih restavracij zaprtega tipa;
  • 55512000-2 – Storitve upravljanja menz;
  • 55520000-1 – Storitve priprave in dostave hrane;
  • 55521000-8 – Storitve priprave in dostave hrane za zasebna gospodinjstva;
  • 55521100-9 – Storitve redne dostave hrane na dom;
  • 55521200-0 – Storitev dostave obrokov;
  • 55522000-5 – Storitve priprave in dostave hrane za prevozna podjetja;
  • 55523000-2 – Storitve priprave in dostave hrane za druga podjetja ali ustanove;
  • 55523100-3 – Storitve dobave šolskih obrokov;
  • 55524000-9 – Storitve priprave in dostave hrane za šole;
  • 60100000-9 – Storitve cestnega prevoza;
  • 60112000-6 – Storitve javnega cestnega prevoza;
  • 60120000-5 – Taksi storitve;
  • 60130000-8 – Storitve cestnega potniškega prevoza za posebne namene;
  • 60140000-1 – Izredni potniški prevoz;
  • 60150000-4 – Prevoz potnikov z vprežnimi vozili;
  • 60160000-7 – Prevoz pošte po cesti;
  • 60161000-4 – Storitve prevoza paketov;
  • 60170000-0 – Dajanje vozil za prevoz potnikov v najem, skupaj z voznikom;
  • 60171000-7 – Dajanje osebnih avtomobilov z voznikom v najem;
  • 60172000-4 – Dajanje avtobusov in potovalnih avtobusov z voznikom v najem;
  • 60180000-3 – Dajanje vozil za prevoz blaga v najem, skupaj z voznikom;
  • 60181000-0 – Dajanje tovornjakov z voznikom v najem;
  • 60182000-7 – Dajanje industrijskih vozil z voznikom v najem;
  • 60183000-4 – Dajanje kombijev z voznikom v najem;
  • 70330000-3 – Storitve upravljanja nepremičnin za plačilo ali po pogodbi;
  • 79713000-5 – Storitve varovanja z varnostniki;
  • 90600000-3 – Storitve čiščenja in sanitarne storitve v urbanih ali podeželskih območjih in pripadajoče storitve;
  • 90610000-6 – Storitve čiščenja in pometanja cest;
  • 90611000-3 – Storitve čiščenja cest;
  • 90612000-0 – Storitve pometanja cest;
  • 90620000-9 – Storitve odstranjevanja snega;
  • 90630000-2 – Storitve odstranjevanja ledu;
  • 90640000-5 – Storitve čiščenja in izpraznjevanja odvodnih cestnih kanalov;
  • 90641000-2 – Storitve čiščenja odvodnih cestnih kanalov;
  • 90642000-9 – Storitve izpraznjevanja odvodnih cestnih kanalov;
  • 90650000-8 – Storitve odstranjevanja azbesta;
  • 90660000-1 – Storitve odstranjevanja svinca;
  • 90670000-4 – Storitve dezinfekcije in zatiranja škodljivcev v urbanih ali podeželskih območjih;
  • 90680000-7 – Storitve čiščenja obale;
  • 90690000-0 – Storitve odstranjevanja grafitov;
  • 90900000-6 – Storitve čiščenja in sanitarne storitve;
  • 90910000-9 – Storitve čiščenja;
  • 90911000-6 – Storitve čiščenja stanovanj, zgradb in oken;
  • 90911100-7 – Storitve čiščenja nastanitev;
  • 90911200-8 – Storitve čiščenja stavb;
  • 90911300-9 – Storitve čiščenja oken;
  • 90912000-3 – Storitve čiščenja cevastih konstrukcij s peskanjem;
  • 90913000-0 – Storitve čiščenja cistern in rezervoarjev;
  • 90913100-1 – Storitve čiščenja cistern;
  • 90913200-2 – Storitve čiščenja rezervoarjev;
  • 90914000-7 – Storitve čiščenja parkirnih prostorov;
  • 90915000-4 – Storitve čiščenja peči in dimnikov;
  • 90916000-1 – Storitve čiščenja telefonske opreme;
  • 90917000-8 – Storitve čiščenja prevoznih sredstev;
  • 90918000-5 – Storitve čiščenja posod za odpadke;
  • 90919000-2 – Storitve čiščenja pisarn, šol in pisarniške opreme;
  • 90919100-3 – Storitve čiščenja pisarniške opreme;
  • 90919200-4 – Storitve čiščenja pisarn;
  • 90919300-5 – Storitve čiščenja šol,

ki določajo delovno intenzivne storitve, določa strožje pogoje pri upoštevanju socialne klavzule oziroma razveznih pogojev.

Na portalu vam nudimo celovito podporo pri izvedbi javnih in evidenčnih naročil, nudimo vam pravno svetovanja s področja javnega naročanja, pomagamo vam tudi pri pripravi internih pravilnikov

Naročnik lahko ravna v skladu s 67.a členom ZJN-3 tudi v primeru javnih naročil, ki ne obsegajo katere izmed delovno intenzivnih storitev, izrecno predvidenih v prvem odstavku 67.a člena ZJN-3. V tem primeru razvezni pogoj in določbe o periodičnem preverjanju vključi v vzorec pogodbe o izvedbi javnega naročila ali okvirnega sporazuma.

ZJN-3 med drugim določa, za vse pogodbe, ki so sklenjene za obdobje vsaj enega leta, šestmesečno periodično preverjanje izpolnjevanja socialne klavzule pri izvajalcih in podizvajalcih javnega naročila.

ZJN-3 v 67.a členu določa, da pri izvajanju pogodbe o izvedbi javnega naročila ali okvirnega sporazuma v zgoraj naštetih primerih, naročnik periodično, po izteku vsakih šest mesecev od sklenitve pogodbe ali okvirnega sporazuma preveri, ali je na dan tega preverjanja izpolnjena ena ali več naslednjih okoliščin:

  • izvajalcu ali podizvajalcu ali osebi, ki je članica upravnega, vodstvenega ali nadzornega organa izvajalca ali podizvajalca, ali osebi, ki ima pooblastila za njegovo zastopanje ali odločanje ali nadzor v njem, je bila izrečena pravnomočna sodba zaradi kaznivega dejanja iz prvega odstavka 75. člena ZJN-3,
  • izvajalec ali njegov podizvajalec ne izpolnjuje obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ v skladu s predpisi države, v kateri ima sedež, ali predpisi države naročnika, če vrednost teh neplačanih zapadlih obveznosti na dan preverjanja znaša 50,00 € ali več. Šteje se, da izvajalec ali njegov podizvajalec ne izpolnjuje obveznosti iz prejšnjega stavka tudi, če na dan preverjanja ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjih petih let do dne preverjanja,
  • je izvajalec ali njegov podizvajalec izločen iz postopkov oddaje javnih naročil zaradi uvrstitve v evidenco gospodarskih subjektov z izrečenimi stranskimi sankcijami izločitve iz postopkov javnega naročanja,
  • je v zadnjih treh letih pred dnevom tega preverjanja pristojni organ Republike Slovenije ali druge države članice ali tretje države pri izvajalcu ali njegovem podizvajalcu ugotovil najmanj dve kršitvi v zvezi s plačilom za delo, delovnim časom, počitki, opravljanjem dela na podlagi pogodb civilnega prava kljub obstoju elementov delovnega razmerja ali v zvezi z zaposlovanjem na črno, za kateri mu je bila s pravnomočno odločitvijo ali več pravnomočnimi odločitvami izrečena globa za prekršek.

Na portalu vam nudimo celovito podporo pri izvedbi javnih in evidenčnih naročil, nudimo vam pravno svetovanja s področja javnega naročanja, pomagamo vam tudi pri pripravi internih pravilnikov

Preverjanje naročnik izvede s pridobitvijo podatkov iz uradnih evidenc. Preverjanje se izvede preko sistema e-JN v rubriki e-Dosje.

Če so izpolnjeni pogoji iz drugega odstavka 67.a člena ZJN-3 pri izvajalcu in če izvajalec ni predložil dokazov, ali če jih je naročnik oceni, kot neustrezne, naročnik takoj, vendar najpozneje 60 dni od poteka roka za preverjanje iz drugega odstavka 67.a člena ZJN-3, začne nov postopek javnega naročanja, razen v primeru okvirnega sporazuma, sklenjenega z več gospodarskimi subjekti.

Če je izpolnjena okoliščina za razvezo pogodbe pri podizvajalcu, lahko izvajalec v roku, ki ga določi naročnik in ne sme biti daljši od 15 dni, predloži dokaze, da je podizvajalec sprejel zadostne ukrepe, s katerimi lahko dokaže svojo zanesljivost, kljub obstoju okoliščin.

 Če izvajalec ni predložil dokazov za podizvajalca ali če jih je, pa naročnik oceni, da ti ukrepi ne zadoščajo, lahko izvajalec v roku, ki ga določi naročnik in ne sme biti daljši od 15 dni, zamenja podizvajalca v skladu s 94. členom ZJN-3 ali sam prevzame del, ki ga je oddal v podizvajanje temu podizvajalcu, če ta zamenjava ali prevzem ne pomeni bistvene spremembe pogodbe.

Če izvajalec v prej navedenih rokih ne prevzame del sam ali ne predlaga novega podizvajalca ali če naročnik v skladu s 94. členom ZJN-3 pravočasno predlaganega novega podizvajalca zavrne, naročnik takoj, vendar najpozneje 60 dni od poteka roka za periodično preverjanje, začne nov postopek javnega naročila.

Na portalu vam nudimo celovito podporo pri izvedbi javnih in evidenčnih naročil, nudimo vam pravno svetovanja s področja javnega naročanja, pomagamo vam tudi pri pripravi internih pravilnikov

V delovno intenzivnih storitvenih panogah mora naročnik v e-JN sistemu, periodično, vsakih šest mesecev preveriti, ali izvajalec in podizvajalec še vedno izpolnjujeta pogoje za izvajanje storitev. Naročnik v e-JN sistemu v rubriki e-Dosje, preveri, če:

  • je izvajalcu ali podizvajalcu in njihovemu poslovodstvu ali nadzornemu organu izrečena sankcija za kaznivo dejanje po 75. členu ZJN-3,
  • izvajalec ali podizvajalec ne izpolnjuje obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo v višini najmanj 50,00 €,
  • je bila izvajalcu ali podizvajalcu izrečena sankcija izločitev iz postopkov javnega naročanja,
  • sta izvajalcu ali podizvajalcu v zadnjih treh letih pred preverjanje bili izrečeni najmanj dve kršitvi v zvezi s plačilom za delo, delovnim časom, počitki, opravljanjem dela na podlagi pogodb civilnega prava kljub obstoju elementov delovnega razmerja ali v zvezi z zaposlovanjem na črno.

Naročnik mora dati izvajalcu možnost popravljalnih ukrepov, in sicer ga mora v roku 10 dni obvestiti o ugotovljenih kršitvah in mu dati vsaj 15 dni časa, da predloži dokumente, s katerimi dokaže, da je nepravilnosti odpravil.

Če potrebujete pomoč pri izvedbi javnih naročil, nas kontaktirajte, pomagali vam bomo.

Komentiraj

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to Top